MKB Digital Workspace en bol.com gaan samen voor sterke lokale retailers

MKB Digital Workspace gaat met ondersteuning van bol.com ondernemers helpen door hun digitaliseringsvraagstukken te koppelen aan technologiestudenten. De studenten werken voor de ondernemers op projectbasis aan bijvoorbeeld het automatiseren van bedrijfsprocessen, online veiligheid en digitale marketing. MKB Digital Workspace is een van de mkb-werkplaatsen voor digitalisering van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat, waar kleine ondernemers samen met kennisinstellingen kunnen samenwerken aan hun concurrentiepositie, productiviteit en online verkopen door te digitaliseren.  Met de financiële ondersteuning draagt bol.com bij aan het doel van MKB Digital Workspace om in 3 jaar tijd 7.000 mkb-ondernemers te bereiken en de ondernemers te koppelen aan 2.000 studenten.

pexels-rachel-claire-5531015.jpg

“Het afgelopen jaar heeft laten zien hoe kwetsbaar kleine retailers kunnen zijn”, zegt Joost Reimert projectleider van MKB Digital Workspace, “maar ook voor retailers die al online succesvol zijn, is de samenwerking met kennisinstellingen waardevol. Bijvoorbeeld om in contact te komen met nieuw talent met ervaring bij soortgelijke bedrijven. 70% van de studenten komt immers in het mkb te werken en zo doen ze tijdens hun opleiding al nuttige ervaring op.” In de retailsector was al jaren een verschuiving gaande van offline naar online verkopen, maar onder de coronamaatregelen is dit nog eens versneld. “Om deze reden zijn wij zo blij met de steun van bol.com, waardoor de slagkracht van het programma vergroot en de kennis over trends en ontwikkelingen van de retailsector en e-commerce specifiek”, aldus Reimert.

De consument doet steeds vaker zijn aankopen online. Dat vraagt om een divers en sterk online aanbod en dan natuurlijk het liefst via Nederlandse ondernemingen. En in het bijzonder mkb, want Nederland is gebaad bij een sterk mkb. Het is daarom van groot belang dat er voldoende ondersteuning is voor de (versnelde) digitalisering van het retail-mkb. Margaret Versteden, directeur Platform van bol.com: “Daar willen wij als bol.com graag aan bijdragen. Sinds 2011 ontwikkelt bol.com zich als een platform. Inmiddels werken wij samen met zo’n 46.000 Nederlandse en Belgische ondernemingen, met name mkb, en wordt ruim 60% van de klantbestellingen op ons platform bij een aangesloten partner gedaan. Regelmatig zetten wij projecten op om onze verkooppartners te ondersteunen bij het verbeteren van hun online verkoopstrategie. Met onze support aan MKB Digital Workspace hopen wij een extra bijdrage te kunnen leveren aan de digitalisering van het mkb in het algemeen. En ontwikkeling begint altijd bij onderwijs, dus dat we op deze manier ook het onderwijs ondersteunen, maakt ons extra enthousiast over de mooie missie van MKB Digital Workspace.”


Over MKB Digital Workspace

MKB Digital Workspace is een initiatief van ACE Incubator, Ministerie van Economische Zaken en Klimaat, provincie Noord-Holland, Gemeente Amsterdam, Rabobank en bol.com. ACE Incubator is de university incubator in Amsterdam en is onderdeel van de kennisinstellingen: Universiteit van Amsterdam (UvA), Vrije Universiteit Amsterdam (VU), Hogeschool van Amsterdam (HvA), en Amsterdam UMC (AMC en VUmc). In drie jaar wil MKB Digital Workspace 7.000 mkb-ondernemers bereiken en tenminste 750 ondernemers in projectvorm helpen met het digitaliseren van hun onderneming. MKB Digital Workspace zal ongeveer 2.000 studenten koppelen aan ondernemers in deze periode. Meer informatie over het initiatief en over deelname is te vinden via de website www.mkbdigitalworkspace.nl

Over bol.com

In 1999 wordt bol.com in Nederland opgericht vanuit een bouwkeet in Vianen. We waren de eerste online boekenwinkel van Europa. Ruim 20 jaar later zijn we het grootste online retail-platform van de Benelux en hebben we ons assortiment boeken uitgebreid naar een miljoenen assortiment in tientallen productcategorieën, met focus op non-food. De ambitie om retail elke dag te verbeteren hebben we al vanaf het begin. Inmiddels doen we dat samen met 46.000 lokale ondernemers die via bol.com verkopen aan onze klanten, 13 miljoen Nederlanders en Belgen. Wij geloven in de kracht van samenwerken, want alleen samen met onze partners kunnen wij onze klanten de beste winkel(ervaring) bieden. Als ‘winkel van ons allemaal’ moet iedereen bij ons terecht kunnen. We snappen onze klanten en zijn er voor hen, waar en wanneer dan ook. We bieden altijd gemak, betrouwbaarheid en keuze. Zo veranderen we samen retail om het dagelijks leven makkelijker te maken. Bol.com heeft ruim 2.400 medewerkers in dienst, zij werken op het hoofdkantoor in Utrecht, Nederland. Sinds 2012 is bol.com onderdeel van Ahold Delhaize.   

pexels-amina-filkins-5410070.jpg
TAPECC Haarlem

Branded content and identity design agency

https://www.tape.cc
Vorige
Vorige

Online marketing masterclasses

Volgende
Volgende

Online marketing workshops van Google