Digitale zichtbaarheid voor ondernemers die ondernemen vanuit het hart

Ondernemers Nicole Jarosinski en Scot Walker kwamen voor werk voor een week naar Amsterdam en waren zo onder de indruk dat zij besloten de sprong te wagen. Ze verhuisden naar Nederland en startten hun bedrijf AllBe. Afgestudeerde marketing en communicatiestudenten hielpen ze in twee fases om hun digitale zichtbaarheid te vergroten onder begeleiding van Arbalest Learning.

Arbalest Learning geeft studenten en afgestudeerden de mogelijkheid om hun theoretische kennis in praktijk te brengen door ze te koppelen aan ondernemers. Hierbij worden ze opgeleid en begeleid door industrie experts en universiteitsprofessoren. Het idee achter de  community is om studenten en starters een boost te geven in hun carrière en tegelijkertijd ondernemers te ondersteunen bij hun online vindbaarheid en andere digitale vraagstukken.

1*mgLDO2jqnPgiSS5e77spuw.jpeg

Mindfulness

“Wij hebben in de Verenigde Staten een achtergrond in de gezondheidszorg en hoewel wij ons bedrijf ook met die insteek startten, hebben wij ons business concept dit jaar gewijzigd”, legt Walker uit. In maart 2020 richten hij en Jarosinski AllBe op, waar zij programma’s en cursussen in onder andere leiderschapsontwikkelingen en organisatiestrategieën aanbieden.

Het draait bij AllBe om persoonlijke ontwikkeling, mindfulness en de zoektocht naar meer voldoening in leven en werk. Doe dingen vanuit het hart, is wat Walker en Jarosinski prediken. Want ook complexe organisatorische strategieën of leiderschapsontwikkeling kunnen worden aangevlogen vanuit deze overtuiging vinden zij.

Brand assessment

Via de nieuwsbrief van Startup Amsterdam stuitte Jarosinski op het aanbod van MKB Digital Workspace, waarbij kleine bedrijven geholpen kunnen worden om hun digitale zichtbaarheid te verbeteren. De ondernemers kozen er vervolgens voor om een brand assessment te laten doen. MKB Digital Workspace koppelde ze hiervoor aan Arbalest Learning.  

1*Jly0F5bjK8Qg8cr_BrhdTg.jpeg

Onder andere Ruta Butkute en Lilia Domina gingen hier vanuit Arbalest Learning mee aan de slag. “Wij hebben in één maand vier meetings gehad over de marketingdoelen van AllBe en de uitdagingen waar zij tegenaan liepen. Wij hebben de website geanalyseerd, een keyword onderzoek gedaan om onder andere de metatags en labels te optimaliseren en daarmee de vindbaarheid via Google”, legt Butkute het traject uit.

Ondernemers kunnen na een eerste review kiezen of zij verder het traject met Arbalest in willen gaan en daar waren Walker en Jarosinski snel over uit. In de tweede fase van het project zijn Butkute en Domina praktisch aan de slag gegaan om de uitkomsten uit de review ook daadwerkelijk te implementeren. Bijvoorbeeld door het creëren van nieuwe webpagina’s en content, maar ook door aan de slag te gaan met algemene voorwaarden om te voldoen aan de regelgeving. “Ons keyword onderzoek kunnen wij nu in praktijk brengen in de blogs die we schrijven. Daarmee wordt de website ook op SEO geoptimaliseerd”, legt Butkute uit. 

Creativiteit & inventiviteit

Zij is heel erg te spreken over de samenwerking. “Het is heel fijn om met deze ondernemers te werken, want zij doen ook echt wat zij prediken. Zij zijn superpositief en het is mooi om te zien dat zij ook echt het bedrijf representeren. Zij hechten sterk aan hun waarden. Dat is heel bijzonder en het geeft het gevoel dat mijn werk er meer toe doet”, vertelt Butkute.

Schermafbeelding 2021-06-11 om 22.15.53.png

En dat gevoel is volledig wederzijds, want ook de ondernemers komen superlatieven te kort. “Lilia en Ruta hebben ons gigantisch geholpen. Met analytics, het ontwarren van onze spaghetti-website en het implementeren van SEO. Het heeft ons echt naar een hoger niveau getild. Ook nu nog bij het creëren van content die in lijn ligt met onze visie”, vertelt Walker. Jarosinski vult aan: “Zij hebben heel veel creativiteit en inventiviteit ingebracht. Wij zijn ondernemers en maar met zijn tweeën en moeten dus alles zelf doen. Maar dat kan natuurlijk helemaal niet. Dus wij zijn ze heel erg dankbaar! Want hoewel we het niet zeker weten, hebben zij onze kansen om het te gaan halen en uit te groeien tot een scale up al enorm vergroot.”

Wil je meer weten over Scot en Nicole lees dan hier het artikel dat zij schreven over hun eerste jaar in Nederland.

TAPECC Haarlem

Branded content and identity design agency

https://www.tape.cc
Vorige
Vorige

Zoekmachine optimalisatie voor Desi’s Cadeauwinkel

Volgende
Volgende

Broodnodige extra omzet via social media